ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ σε ΕΚΔΗΛΩΣΗ-ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
Το Ινστιτούτο Εργασίας της ΓΣΕΕ (ΙΝΕ/ ΓΣΕΕ) και οι εκδόσεις Gutenberg σας προσκαλoύν στην παρουσίαση του βιβλίου «Εκπαίδευση & Δια Βίου Μάθηση στην “Κοινωνία των Δεξιοτήτων” Εκπαιδευτικοί μηχανισμοί και καταμερισμός της εργασίας στη μετα-νεωτερικότητα: Τάσεις και επαναπροσδιορισμοί» του Νίκου Φωτόπουλου.
Η παρουσίαση θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 9 Απριλίου 2024, και ώρα 19.00 μ.μ, στο Ωδείο Αθηνών – Αίθουσα Άρης Γαρουφαλής, Ρηγίλλης & Βασ. Γεωργίου Β΄ 17-19, Αθήνα.
Για το βιβλίο θα μιλήσουν:
- Ιωάννα Λυτρίβη, Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού
- Διονύσης Καλαματιανός, Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Τομεάρχης Παιδείας Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ
- Βάλια Αρανίτου, Αν. Καθηγήτρια του Τμ. Κοινωνιολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών & Επιστημονική Διευθύντρια του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών (ΙΝ.ΕΜ.Υ) της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας (Ε.Σ.Ε.Ε.).
- Χρήστος Γούλας, Γενικός Διευθυντής Ινστιτούτου Εργασίας της Γ.Σ.Ε.Ε.
Παρεμβαίνουν :
- Γιάννης Παναγόπουλος, Πρόεδρος Γ.Σ.Ε.Ε.
- Ο Συγγραφέας
Συντονισμός:
- Γιώργος Αργείτης, Επιστημονικός Διευθυντής ΙΝΕ/ΓΣΕΕ, Καθηγητής του Τμ. Οικονομικών Επιστημών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί διά ζώσης με ελεύθερη είσοδο. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου
Νίκος Φωτόπουλος
Αν. Καθηγητής Τμήματος Κοινωνικής & Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Πανεπιστημίου Πελοποννήσου
Επιστημονικός Διευθυντής ΚΑΝΕΠ/ΓΣΕΕ
«Εκπαίδευση & Δια Βίου Μάθηση στην “Κοινωνία των Δεξιοτήτων” Εκπαιδευτικοί μηχανισμοί και καταμερισμός της εργασίας στη μετα-νεωτερικότητα: Τάσεις και επαναπροσδιορισμοί», Gutenberg & ΙΝΕ/ΓΣΕΕ, 2023.
«Το βιβλίο αποσκοπεί στη θεωρητική και κριτική αναπλαισίωση του τρόπου με τον οποίο οι εκπαιδευτικοί μηχανισμοί επιδρούν στη διαμόρφωση του καταμερισμού της εργασίας και της κοινωνικής αναπαραγωγής στην εποχή της μετα-νεωτερικότητας. Πρόκειται για πόνημα που, με κοινωνιολογικούς όρους ανάλυσης και ερμηνείας, εστιάζει σε κρίσιμα ζητήματα όπως η λειτουργία των εκπαιδευτικών συστημάτων, η σχέση της εκπαίδευσης με την παραγωγική διαδικασία, η συμβολή των εκπαιδευτικών μηχανισμών στις κοινωνικές ιεραρχήσεις, ο ρόλος της εκπαιδευτικής πολιτικής στην παγκοσμιοποίηση, οι «μεταλλάξεις» και οι μεταβολές στις δομές προσόντων και δεξιοτήτων στην εποχή της Τέταρτης Βιομηχανικής Επανάστασης κ.ά. Πιο συγκεκριμένα, η εν λόγω μελέτη επιχειρεί τη διερεύνηση και ανάλυση των κυρίαρχων εκπαιδευτικών πρακτικών αναδεικνύοντας τάσεις, προκλήσεις και επαναπροσδιορισμούς στο «εκπαιδευτικό γίγνεσθαι», και προσεγγίζοντας κριτικά αυτό που ιδεοτυπικά προβάλλεται ως «κοινωνία των δεξιοτήτων» σε ένα ρευστό και ασαφές διεθνές περιβάλλον».